شناسهٔ خبر: 178393 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی چابهار

بندر چابهار کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی (حد فاصل کمربندی جنوبی بندر چابهار) یکی از پروژه‌های استراتژیک این بندر است که با پیشرفت ۹۵ درصدی در دست تکمیل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی؛ هادی مومنی، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با اشاره به روند اجرای پروژه کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی، اظهار کرد: کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی (حد فاصل کمربندی جنوبی بندر چابهار) یکی از پروژه‌های استراتژیک این بندر است که با پیشرفت ۹۵ درصدی در دست تکمیل قرار دارد.

وی افزود: تکمیل این پروژه موجب تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به بندر شهید بهشتی، اتصال طرح توسعه بندر شهید بهشتی به شبکه راه اصلی و راه آهن سراسری کشور می‌شود.

به گفته معاون فنی و مهندسی بندر چابهار، افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات و همچنین تسهیل تردد و دسترسی بی‌دغدغه عموم مردم و گردشگران به پارک تفریحی و گردشگری بهاران چابهار از طریق زیرگذر صیاد، از دیگر امتیازات این راهگذر لجستیکی قلمداد می‌شود.

وی افزود: این پروژه شامل ۶ خط تندرو، ۲ خط ریل رفت و برگشت، ۲ خط کندرو شمالی، ۴ خط کندرو جنوبی و همچنین زیرگذر بلوار صیاد و ۴ کانال آبرو است که با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیون دلار از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا و تکمیل است.

مومنی توضیح داد: بندر چابهار به دلیل قرارگیری در کریدورهای بین‌المللی و بهره‌مندی از آب‌های عمیق اقیانوسی، یک بندر مهم و راهبردی برای کشور است که ضرورت دارد به شیوه‌های مختلف حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی متصل باشد.

معاون فنی و مهندسی بندر چابهار تأکید کرد: این پروژه با احداث بسترسازی، احداث جاده کریدور، احداث دیوارهای حایل شمالی و جنوبی، احداث زیرگذر به سمت دریا بزرگ، نصب گاردریل‌ها و سیستم روشنایی و بسترسازی مسیر راه آهن، به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده است که طی یک ماه آینده اتصال بندر شهید بهشتی به جاده اصلی و مسیر تردد عموم مردم به سمت پارک بهاران از طریق زیرگذر بلوار صیاد مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت.